۱۵ تکنیک طلایی در تولید محتوا

از زمانی که یادم می آید در حال نوشتن بودم. درس و مشق های کودکی و انشاء یک طرف و نوشتن خاطرات روزانه در دفتر یادداشتم طرف دیگر. اما از 9 سال پیش که تولید محتوا را جدی دنبال کردم متوجه شدم عجب دنیای شگفت انگیزی تولید محتوا در وب دارد .کم کم فهمیدم فقط نوشتن معجزه نمی کند دانستن تکنیک های سئو (seo) نیز از ضروریات است.

و اینک دعوت میکنم تا در ادامه همراه من باشید تا این تکنیک های سئو را به شما بگویم. 🙂 

۱- آموزش نوشتن  url و عنوان به شیوه ی صحیح

یکی از مهم ترین تکنیک های سئو، نوشتن url زیباست. به این فکر کنید شاید کاربری که وارد سایت شما شده است و مشغول خواندن یک مقاله از سایت تان هست شاید بخواهد باز هم همان مقاله را بخواند این جا هست که نوشتن url درست، طوری که کاربر یادش بماند به او کمک می کند با نوشتن مستقیم همان آدرس، وارد سایت تان شود. حالا نکات زیر را بخوانید تا به شما کمک کند یک url کاربر پسند بنویسید.

  • در عنوان مقاله از اعداد به ویژه اعداد فرد استفاده کنید آمارها نشان می دهد با این کار ۳۶ درصد عناوین بیشتر کلیک می خورند 
  • از براکت یا پرانتز در آخر عنوان استفاده کنید 
  • عنوان مقاله باید حداکثر ۵۵ کاراکتر یا کمتر باشد تا به درستی در موتورهای جستجو نمایش داده شود
  • تا حد امکان از url های کوتاه استفاده کنید چون جذابیت بیشتری برای کلیک خوردن دارد
  • از url های بامعنی استفاده کنید درست مثل url صفحات مختلف سایت ما

۲- آموزش نوشتن محتوای عالی

برای اینکه محتوایی بنویسید که هم کاربر خوشش بیاید و هم کاربر لازم است که تکنیک های سئو داخلی یا تکنیک های تولید محتوا را رعایت کنید که نظر هر دو گروه ( کاربر و گوگل) را جلب کنید من اینجا به شما دقیقاً میگم چطور این کار را انجام دهی کافیه نکاتی که در ادامه میگم را رعایت کنی.

  • در مقدمه ی خود به مخاطبان بگویید موضوع از چه قرار هست و با خواندن مقاله به چه اطلاعاتی دست پیدا می کنند
  • استفاده از داستان و یا جمله ای از بزرگان تاثیرگذاری مقاله ی شما را بیشتر می کند
  • تمام محتوای خود را تیتربندی کنید و زیرعنوان های h2 به کار ببرید این کار خوانایی مقاله ی شما را بیشتر می کند
  • از جملات کوتاه استفاده کنید و پاراگراف های طولانی ننویسید. آمارها نشان می دهد استفاده از جملات کوتاه تا ۵۸ درصد احتمال خواندن مقاله را بیشتر می کند
  • از تصاویر مرتبط با متن استفاده کنید چون مغز انسان ۶ برابر بهتر تصاویر در ذهنش می ماند
  • تگ alt تصاویر را حتماً پر کنید
  • خواندن محتوا را برای مخاطبان آسان تر کنید مثلاً با لیست کردن یا با شماره گذاری درست مثل این مقاله
  • در محتوا احساس مخاطب را برانگیخته کنید و سعی کنید در او تاثیر بگذارید
  • گاهی مقالات طولانی با حداقل ۲۰۰۰ کلمه تولید کنید
  • از فضای سفید بین پاراگراف ها و عناوین استفاده کنید

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.