آیا پرداخت تعرفه سئو سایت منطقی است؟

آیا پرداخت تعرفه سئو سایت منطقی است؟

در این مقاله با توضیح سئو و مزایایش قصد داریم شما را با اهمیت بسیار زیاد این موضوع اشنا کنیم. چرا باید تعرفه سئوی سایت را پرداخت کرد؟ در دنیای امروز تمامی مشاغل نیاز دارند در فضای مجازی دیده شوند. و این امر بجز با رعایت قوانین مشخص امکان پذیر نمی باشد. در متن زیر توضیح خواهیم داد، چرا سایت ها به بهینه سازی نیاز دارند و تهیه ی سئو به چه شکل هایی امکان پذیر است.

 

سئو چیست و چه نیازی به سئو هست؟

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو مجموعه‌ای از تکنینک‌هایی است که در سایت انجام می شود. هدف از اینکار بالا بردن بازدید سایت و جلب کاربران اینترنتی است. وقتی هدف از ایجاد وب سایت دستیابی به سود بیشتر و تجارت بهتر باشد، سئو در اولیت قرار می گیرد. در واقع بهینه سازی، سایت شما را در صفحات اول جستجوگر قرار داده و شما را به کاربر معرفی می‌‌کند.

طبق تحقیقات به عمل آمده، 85% از مردم پیش از خرید محصول یا دریافت خدمات در خواستی شان در اینترنت به جستجوی آن می پردازند. این بدان معنی است که اگر سایت شما در هنگام جستجوی عبارت موردنظر کاربر، در صفحه ی اول گوگل نباشد تعداد زیادی از مشتریان بالقوه را از دست داده اید.

” سئو یک سرمایه گذاری بلند مدت است “

 

درباره ی انواع سئو بیشتر بدانیم

سئو به صورت های مختلفی از جمله سئوی داخلی و خارجی صورت می گیرد. مجموعه ی این تلاش ها، یک وب سایت را به صفحه ی اول جستجوگر می آورد.

سئو داخلی

سئوی داخلی مجموعه روش ها و تکنیک هایی است که باعث بهینه شدن شاخص های مختلف در صفحات وب می‌شوند.

در این مرحله موارد زیر بررسی خواهند شد:

  1. طراحی قالب
  2. عدم استفاده از Inline css
  3. بررسی استاندارد بودن آدرس و نحوه ی آدرس دهی صفحات وب
  4. سئوی متنی
  5. بهینه نمودن عنوان صفحات
  6. بررسی متا تگ های استفاده شده
  7. استاندارد سازی لینک های داخلی
  8. سئوی تصاویر و …
سئو خارجی

این مرحله در صورتی که سئوی داخلی به خوبی بر روی یک سایت انجام شده باشد، می تواند تکمیل کننده ی فرایند بهینه سازی و سئو سایت باشد. روش‌های استفاده‌ شده در این مرحله به استاندارد‌سازی پارامترهای بیرونی سایت می‌پردازد که بطور مستقیم بر وضعیت سئو تاثیرگذار است؛ لذا باید با دقت و بدون خطا صورت پذیرند تا نتایج مثبت داشته باشند. سئو خارجی باید به صورت هماهنگ و در راستای سئو داخلی انجام شود تا بتواند نقش مکمل را داشته باشد. به طور کلی برخی از شیوه هایی که از قدیم برای سئوی خارجی سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند، عبارتند از:

  1. دریافت لینک های معتبر از وب سایت های ارزشمند و مرتبط با موضوع سایت
  2. فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی مثل توییتر، فیسبوک، اینستاگرام، گوگل پلاس، لینکدین و …
  3. به اشتراک گذاری مطالب و مقالات سودمند سایت با کاربران اینترنتی

 

زمان تقریبی رسیدن به صفحه ی اول گوگل؟

با توجه به موارد گفته شده سئوی یک سایت کار ساده ای نیست و زمانبر می باشد. تایم دقیق و از پیش تعیین شده ی مشخصی برای رسیدن به صفحه ی اول وجود ندارد.رقابت بالایی در هر کسب و کاری وجود دارد و فاکتورهای زیادی در میزان موفقیت سایت شما تاثیر دارد.

 

دریافت تعرفه سئو سایت

برای تعیین تعرفه سئو سایت ها فاکتورهای مختلفی وجود دارد که از جمله‌ی آن چالش‌های کسب و کار سایت می‌باشد. از دیگر عوامل موثر رقبای سایت است؛ هر چه تعداد رقبا بیشتر باشد به فعالت و هزینه ی بالاتری نیاز است. همچنین وضعیت فعلی سایت، استاندارد و بهینه بودن سایت و تعداد بک لینک های موجود در این زمینه تاثیرگذار است.

 

تضمین رسیدن به رتبه ی اول جستجوگر

هیچ گارانتی ای برای رسیدن به رتبه ی اول وجود ندارد و تضمین آن نوعی تقلب محسوب می شود. حتی اگر شرکت سئوکار بهترین تلاش را داشته باشد، باز هم اطلاعات دقیقی از فعالیت شرکت های رقبا وجود ندارد.

 

دریافت تعرفه سئو سایت به چه شکلی می باشد؟

تعریفه سئو سایت ها به صورت ساعتی، ماهانه و پروژه ای و بر اساس خط مشی هر شرکت تعیین می‌گردد. هر کدام از این روش ها مزایا و معایبی دارند.

  • سئو ساعتی :

    همانطور که از اسم آن مشخص است. کارفرما به ازاء هر ساعت خدماتی که دریافت می کند هزینه ای را پرداخت خواهد کرد.

مزایا :

هزینه ی کمتر و جلوگیری  از بالارفتن قیمت نهایی

تخمین ساده تر هزینه

محاسبه ساده و شفافیت در هزینه ها

معین بودن ساعات فعالیت

معایب:

همانطور که در بالا گفته شد سئو، خدمتی پرکار و با اهمیت است؛ با این وجود کارفرما ساعات کمی از این خدمات را دریافت می کند.

نتیجه گیری دیرتر

بین پرداخت ها و نتایج وابستگی ای وجود ندارد

 

  • سئو پروژه ای

    : در این نوع، تعرفه سئو سایت به صورت پروژه ای مشخص می شود.

مزایا :

هزینه ی کل پروژه از ابتدا مشخص است

نتایج مشخص است

معایب :

ممکن است تعرفه سئو سایت ای تعیین شده است زیادتر از مبلغ از واقعی باشد.

با توجه به تعیین همه ی پارامترها در ابتدای قرارداد، توانایی تغییر در اواسط مدت زمان قرارداد از دست می‌رود.

 

  • سئوی ماهانه : پرداخت در این بسته ها، ماهانه صورت می گیرد.

مزایا :

مشاهده ی نتایج و اصلاح آنها در صورت نیاز

هزینه ی معقولی به صورت ماهیانه پرداخت می شود.

معایب :

سئو فرایندی است که نیاز به زمان دارد و نتیجه ی درست در بلندمدت به دست می آید. ممکن است در پایان مدت متوجه شوید پول و زمان خود را بیهوده از دست داده اید.

 

سخن پایانی

در این مقاله به سئو و برخی نکات درباره ی آن پرداختیم. مقاله ی رو به رو قطره ای از دریای اطلاعات در مورد چگونگی بهینه سازی یک وب سایت می باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.